تعطیلی مدارس

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

🚨 در صورت تداوم وضعیت قرمز، مدارس تهران غیرحضوری دایر می‌شوند

👤سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران:

🔹اگر وضعیت در شهر تهران قرمز باشد، تمام آموزش‌ها بصورت غیر حضوری خواهد بود.

🔸در صورت تداوم وضعیت قرمز، ۱۵ شهریور ماه هیچ مدرسه‌ای باز نمی‌شود. اگر در وضعیت زرد قرار بگیریم، وضعیت کلاس‌های درس نیمه حضوری است. در این شرایط ممکن است کلاس‌ها زوج و فرد و دانش آموزان با تعداد کمتری در مدارس حاضر شوند.

🔹در وضعیت قرمز تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی که ارتباط عاطفی میان آن‌ها و معلم ضروری است، با رعایت فاصله اجتماعی هفته اول سال تحصیلی سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران

در سال تحصیلی جدید باید کلاس ها تشکیل شود

| چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

♦️در سال تحصیلی جدید باید کلاس‌ها تشکیل شود.

🔹حاجی میرزایی ادامه داد: سال گذشته که مدارس تعطیل شد دو سوم کار را به صورت حضوری انجام داده بودند و دانش‌آموزان و معلمان همدیگر را می‌شناختند و معلم از دانش‌آموزان ارزیابی داشت که کدام یک ضعیف‌تر هستند،امسال بر آموزش حضوری تکیه می‌کنیم تا شناخت به دست آید و معلم با دانش آموزان آشنا شود./تسنیم

بازگشایی مدارس به شورای استان ها واگذار شد

| چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

♦️بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به استان‌ها واگذار شده‌است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:
🔹️بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به استان‌ها واگذار شده و شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا خواهند کرد.

انتشار سوالات کنکور هنر در فضای مجازی تایید شد

| چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

🔴انتشار سوالات کنکور هنر در فضای مجازی تایید شد؛ داوطلب خاطی دستگیر شد

سخنگوی سازمان سنجش: بعد از پایان آزمون دروس عمومی، یک داوطلب کرونایی در بیمارستان طالقانی تهران با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی و بیماران کرونایی، موبایل به سر جلسه برد، از سوالات عکس گرفت و به شبکه های اجتماعی ارسال کرد.

🔹 فرصت تقلب از این داوطلب سلب شد، با توجه به اظهارات این فرد، فرد قصد تقلب نداشت و هدفش بیشتر موضوع القای لو رفتن سوالات کنکور با توجه به وضعیت موجود بود.

 

🔴 حداکثر زمان آموزش دانش‌آموزان در مناطق قرمز اعلام شد

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:
🔹استان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار دارند حداکثر آموزش برای دانش‌آموزان اول ابتدایی ۳۰دقیقه، پایه دوم تا ششم ۳۰دقیقه و برای پایه اول و دوم متوسطه نیز ۳۵ دقیقه تعیین شده است.
🔹اگر وضعیت زرد و در مرحله هشدار قرار گرفت ۵۰ درصد از فعالیت‌ها در قالب فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) انجام می شود و ۵۰درصد نیز به صورت حضوری است به این معنی که اگر تراکم کلاسی ۳۰دانش آموز بود ۱۵نفر در روزهای فرد و ۱۵نفر در روزهای زوج در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

متوقف شدن بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

| چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

🔴 معاون وزیر بهداشت: برگزاری تجمعات و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها متوقف شود

👤دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت:
🔹در صورتی که این تجمع‌ها و بازگشایی ها اجرا شود شاهد شیوع نگران‌کننده کرونا در فصل پاییز خواهیم بود.
🔹با شیوع مجدد آنفلوانزا در فصل پاییز شاهد افزایش بیشتر بیماری کرونا خواهیم بود و با برگزاری تجمعات و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، این روند سرعت بیشتری گرفته و بیماری شیوع بسیار نگران کننده خواهد داشت.
🔹مدارس و دانشگاه ها باید به صورت مجازی بازگشایی شوند و از حضور فیزیکی دانش آموزان و دانشجویان به شدت خودداری شود./ایرنا

پاییز سختی در راه است

| چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

♦️امسال سخت ترین پاییز را خواهیم داشت

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران،:

🔹 پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر خواهد بود و این موضوع صرفاً مربوط به کشور ما نیست چرا که همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی، تمایل مردم به حضور در فضاهای سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در این فصل و ورود موج جدید H۱N۱ بسیار نگران کننده است.

🔹 برخی از محدودیت‌ها در پاییز هم باید ادامه پیدا کند و ممکن است حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس محدود شود، چراکه یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای موثر در گسترش ویروس، آغاز فعالیت‌های آموزشی و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

🔹 در خصوص مراسم عزاداری محرم نیز پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شد و کارشناسان بهداشت از هر سه دانشگاه استان تهران بر نحوه اجرای دستورالعمل‌ها نظارت خواهند داشت